On the road

11 oktober 2012 - Jekaterinenburg, Rusland

We hebben ons eerste treintraject gehad en zitten nu (tot onze verbazing) in een eigen apoartement in jekaterinenburg! De trein beviel ons goed. Onze coupe genoot was een hele lieve Russische vrouw die helaas geen Engels sprak (wat een verrassing). Ze was onze tijdelijke vervangende moeder: ze gaf ons avondeten, ontbijt en bracht ons thee. Ze had heel veel bij zich dus ze had het nooit zelf opgekund. Helaas wou ze geen Hollandse stroopwafel van ons. Het enige nadeel wat we van de trein kunnen noemen zijn de harde bedden en naar rotte vis stinkende wc. Verder was het prima vertoeven, en al helemaal toen we wakker werden met een stralend zonnetje. Een groot voordeel aan de trein is dat je echt aan het reizen bent en het landschap ziet veranderen.

Jekaterinenburg zelf is niet een heel mooie stad (het is van oorsprong een industrie stad) maar de zon maakt heel veel goed. Ook zie je hier veel meer jongeren dan in Moskou, wat de sfeer ten goede komt. Eigenlijk wilden we naar the museum of youth gaan, maar na drie keer hetzelfde blokje te hebben gelopen kwamen we tot de conclusie dat het museum niet meer bestond. Toen zijn we naar het fotografie museum geweest. Onder genot van een lekker broodje hebben we in de zon in een park gezeten.

Straks gaan we lekker pasta maken. Hopelijk is dit een groter succes dan de half bevroren pizza van gisteren uit de magnetron (de oven deed het niet of wij begrijpen hem niet). Als wij niks meer van ons laten horen is er hoogstwaarschijnlijk een gasexplosie geweest.

Xxxx Rosa, Hannah en Yayla

Ps. We hebben hier geen computer dus jullie moeten het doen met iPhone foto's

1. Willie:
    11 oktober 2012
    Bijzonder dat in Jekaterinenburg zo veel jongeren zijn. Weten jullie waardoor dit komt? Is het een universiteitsstad? En wat lekker dat jullie een eigen appartement hebben, even de ruimte zou ik denken. Ziet er best riant uit. En dan de Russische mamma, wat lief en gastvrij! Al een bijzondere week achter de rug toch. Ik kijk uit naar het vervolg. Liefs
  2. RosaHannahYayla:
    11 oktober 2012
    Hee mam:) inderdaad heel veel scholen hier, meer dan 600 in totaal ( basis, middelbare, hoge scholen, universiteiten etc bij elkaar). Na de trein inderdaad chill om even ons eigen plekje te hebben en het eten van vandaag was al een veel groter succes dan gister. Nog twee nachtjes en dan gaan we alweer door:)
    Liefs van ons drieën
  3. Servaas:
    11 oktober 2012
    Wat leuk dat het treinreizen jullie goed bevalt, is ook veel echter reizen dan met een vliegtuig. Als ik de foto van Rosa in het gangpad zie, ben ik weer 30 jaar terug in de tijd, en in de trein: een voet op dat lage richeltje onder het raam, twee armen op het raamleuninkje en uren kijken naar het langzaam veranderende landschap. Meer foto's uit de trein graag!
  4. Tike:
    11 oktober 2012
    En hoe was het eten van jullie russische mamma? Leuk hoor deze reisverhalen, smaakt naar meer.
  5. Guus:
    13 oktober 2012
    Dames! Ik heb me blijkbaar niet aangemeld voor de automatische update van jullie verslag maar gelukkig keek ik vandaag Russische televisie, omroep Oeral, en kon ik via de lokale omroep vernemen dat drie hollandse meisjes een staatsbezoek hadden gedaan. Hier waren ze zwaar van onder de indruk, wat duidelijk tot uiting komt in royale suite die ze voor jullie gereserveerd hadden en de luxe begeleiding in de trein. Die voetbalsupporters zijn geen voetbalsupporters maar was jullie onthaal daar.
    Nee maar zonder geintjes : Awesoooooome. Neem maar heel foto's. IK zal regelmatig het Russische nieuws in de gaten blijven houden ;) xx
  6. Tilly van Wijk:
    16 oktober 2012
    Leuk om weer wat van jullie te horen en te zien. Klinkt allemaal goed. Wat lief zo'n oudere dame, die laat zien hoe gastvrij de russen zijn. Ik zie dat in Nederland nog niet zo snel gebeuren, Jullie ? Een oudere dame die jongeren die ze niet kan verstaan van eten voorziet? Bijzonder, dat zijn jullie natuurlijk ook !! Geniet, en ik sluit me bij Guus aan !! Maak maar heel veel foto's ! Liefs
  7. Perrymay:
    26 oktober 2012
    wat moet dit een fantasties avontuur zijn. ik begrijp.dat Rebecca een beetje jaloers was,maar zonder Mehmet en de andere kinderen wilde ze natuurlijk niet weg.Ik ben benieuwd naar meer verhalen.Kus Perry