Opmerkelijkheden van de Russen

17 oktober 2012 - Listvyanka, Rusland

Hoi lieve mensen,

Enkele dagen geleden werden wij wakker in de trein van Jekaterinenburg naar Irkutsk. Zo verrast we waren met de zon in Jekaterinenburg, zo verrast waren we dit maal met de sneeuw (!) in Irkutsk. In Irkutst verbleven we bij een lief Russisch gezin. Nog nooit tijdens deze reis hebben we zo heerlijk ontbeten als in dit huis! Wakker worden met de geur van verse pannenkoeken maakt het opstaan een stuk makkelijker. Irkustsk heeft lagere  (veel houten) huizen en minder grote wegen wat de stad, gelegen aan de snelstromende Angara river, een stuk toegankelijker maakt.

Vanochtend met een busje gebracht naar het dorpje Listvyanka aan het Baikalmeer. Het is hier adembenemend mooi, zo ook het uitzicht vanuit ons chalet. Morgen gaan we een mooie wandeling maken.

Op onze reis zijn ons een paar dingen opgevallen aan de Russen:
- Veel geldbanken
- Veel (24-uurs) bloemenwinkels
- Veel bouwwerkzaamheden
(de helft van de russen werkt in de economische sector en de rest is bouwvakker of bloemist)
- Absurd rijgedrag (helemaal cray cray)
- Rare pakjes en uniformen in de bediening
- Bijna alle vrouwen dragen hakken, ook als er sneeuw en ijs ligt en wij (Hannah) met onze wandelschoenen al onderuit gaan

Nu is het voor ons al hoog tijd om te gaan eten, smakelijk!

Liefs,
Yayla, Hannah en Rosa

1. Tike:
    17 oktober 2012
    He dames, dat ziet er prachtig uit daar bij het meer. Hoe koud is het? Leuk jullie verslagen en al die mooie foto,s volgens mij hebben jullie het wel naar je zin.
    Met Hakken op ijs en sneeuw lijkt me trouwens een hele toer, maar als je hakken scherp genoeg zijn kan je ze als spikes gebruiken...
    Rosa, wie was die opa op de foto?
  2. Willie:
    17 oktober 2012
    Lopen de Kitties en Barbarahs niet op stiletto's?
    Weer een leuk verhaal en mooie foto's! En van jullie hoofden word ik blij. En fijn dat je daar om 3 uur 's nachts nog een bloemetje kan kopen. Dat is echt een andere cultuur ervaren. Ik meen dit ook wel serieus, want de ervaringen vind ik bijzonder. Jullie gaan al snel Mongolie in. Ook een stukkie per paard? Liefs,
  3. Rebecca:
    18 oktober 2012
    Rosa,jouw wanten zijn echt goed!
    Heel leuk om jullie verhalen te lezen en foto`s te zien.
    En jullie hebben het heel gezellig zo te zien!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    xxx
  4. Maite:
    19 oktober 2012
    Jeejj ben zo trots op jullie, wat zijn jullie stoer zo in het koude verre Rusland :) ziet er supermooi uit! Handjes vasthouden dan maar he, als jullie een wandeling gaan maken (Hannah).. Oh en ik vind eigenlijk dat jullie wel met de locals mee moeten doen en hardcore heels moeten dragen .. altijd een dame blijven hoor, ook in de sneeuw tssss! Dikke kus!
  5. Tilly van Wijk:
    20 oktober 2012
    Weer een leuk verslag. Goh..sneeuw. Dat moet sprookjesachtig zijn. Mooie foto's !! Sportieve wereldreizigers!! Ben weer benieuwd naar het vervolg !! xx
  6. Herman en leida:
    28 oktober 2012
    In een woord: fantastisch!!! Heerlijke verhalen, prachtige foto's. Hebben jullie ondertussen al geprobeerd op "stelten" in de sneeuw te banjeren? We hopen snel op meer!
    Liefs en vooral veel nieuwe ervaringen en plezier!
  7. Eva:
    31 oktober 2012
    Ha lieve meiden, leuk al jullie verhalen maar voor de thuisblijvers kunnen jullie ook de kaart in gebruik weten zodat wij beter weten waar in die inmens grote landen jullie je dan wel mogen bevinden.
    Inmiddels zullen jullie ook wel dames zonder hakken zijn tegen gekomen, of nog niet? Zij allen willen net als wij profiteren van de vooruitgang, weg uit de benarde kou en ......... wie weet wat allemaal, en met hakken zijn ze natuurlijk al een eind op weg dat zie je zo.