Good morning Vietnam!

17 januari 2013 - Vung Tau, Vietnam

Good evening Holland!
Na al jullie smeekbedes te hebben aangehoord hebben we besloten zo in de laatste week nog een update te geven. Vanuit Hanoi hebben we een tour geboekt bij mr. Chung naar Halong bay. Dit was een goede keus aangezien wij als enige van onze groep in een Spa resort (met gratis sauna en stoombad!) sliepen voor dezelfde prijs. Onze groep bestond uit een canadeze familie (die van Nederlandse woorden hield), een Vietnameze Australiër, een man uit Oekraïne waarvan iedereen dacht dat het een Rus was en een Duitse moeder met dochter. Het was een super gezellige groep. Halong bay was toeristisch maar toch prachtig. Na Halong bay was het nog even spannend of we de bus naar Hoi An wel zouden halen. Na een zenuwslopende eindsprint (met backpack) kwamen we bezweet in de bus aan. Eenmaal in Hoi An aangekomen was het kut weer. Dus gingen we maar jurkjes laten maken (iets te veel). Ook hebben we een heerlijke kookcursus gedaan. De jaarwisseling voelde niet als een echt oud & nieuw bij gebrek aan vuurwerk en oliebollen. Maar er waren genoeg Nederlanders om ons leed mee te delen. En op 1 januari brak dan eindelijk het zonnetje door de wolken heen waardoor wij een heerlijke nieuwjaarsduik hebben genomen aan het prachtige An Ban Beach. Vanaf het heerlijke Hoi An gingen we door naar het druilige Dalat (het regende maar één dag maar we houden van alliteratie). Dalat was leuk en dan vooral het streetfood. We hebben scooters gehuurd en zijn naar de prachtige elephant waterfalls gereden waar Hannah in de waterval is gevallen om vast een voorproefje op het canyoningen te nemen. Dat gingen we namelijk de volgende dag doen. Met twee tussenstops, waar ze geen westerlingen gewend zijn, kwamen we aan in Mui Ne, waar ze alleen maar dikke Russen gewend zijn. Mui Ne was één weg met resorts maar het weer was top en een dagje chillen bij het zwembad was ook niet verkeerd. Op zaterdag voegde onze grote kleine vriend Leon zich bij ons jolige reisgezelschap. Ook hier hebben we een mooie scootertocht gemaakt naar de sanddunes.

*Let op! Als je een uitgebreid en precies doch minder amusant verslag van onze avonturen vanaf Mui Ne wil lezen verwijzen wij U graag door naar leoninarg.waarbenjij.nu.*

Onze weg vervolgde zich nog meer naar het zuiden. In Phan Thiet bezochten we na een korte klim de 49 meter lange buddha. Dat was erg indrukwekkend maar Hannah en Yayla vonden hem lelijk en Rosa vond hem te groot om te oordelen. Van buddha door naar Jezus, Same Same but different. De Jezus, hoger dan de Jezus in Rio, staat morgen op de planning en daarna gaan we door naar de Mekong delta.

Voor de mensen die van ons houden: we komen maandag 28 januari om 22:40 aan op Schiphol! Wel zin om iedereen te zien, maar spijtig om het verre Vietnam te verlaten.

Tam biêt!

1. Tilly van Wijk:
    17 januari 2013
    Dag beste meiden, Leuk om toch nog een verslag te krijgen. Het laatste van deze reis. Vietnam, met een geweldig internationaal gezelschap. Wat hebben jullie veel beleefd en gezien. Ik blijf het leuk vinden om mee te beleven. Ga nog even maximaal genieten van de komende 10 dagen en dan ... een hele goede en voorspoedige reis naar huis.
  2. Rebecca May:
    17 januari 2013
    Hebben jullie de winterjassen nog of hebben jullie die gedropt onderweg?Zullen jullie wel nodig hebben bij aankomst in Nederland!
    Heel leuk om toch nog een berichtje van jullie gelezen te hebben.
    Ik kijk heel erg uit naar 28 januari.Geniet nog van het warme weer en tot heel snel.Liefs voor jullie
  3. Willie:
    17 januari 2013
    Hoi dames, geniet van de laatste dagen en vooral ook van de warmte!! Hier mag het zogenaamde E-woord niet vallen, maar er worden wel veel herinneringen over de tocht der tochten opgehaald. Zijn jullie nog in de ondergrondse tunnels geweest van Mui Ne?
    Ik verheug me enorm op het weerzien en sluit me bij Til aan... Een hele voorspoedige terugreis en tot op Schiphol. XX
  4. Perrymay:
    18 januari 2013
    wat moet het heel anders zijn bij jullie dan hier.... jullie hebben een fantastiese tijd,begrijp ik.eind januari zullen jullie waarschijnlijk de schaatsen weer onderbinden.ook wel weer leuk!!!!!jullie zullen wel blij zijn om al jullie geliefden terug te zien, maar dit avontuur zal jullie het hele leven bij blijven.nog heel veel moois en liefs toegewenst van perry
  5. Herman en leida:
    18 januari 2013
    Bedankt voor jullie geweldige, humoristische reisverslagen!! We hebben ze verslonden. De laatste tien dagen nu nog DUBBEL genieten. (als dat al mogelijk is!) Een heel fijn weerzien op 28 januari....... en dan slapen in je eigen bed! Nogmaals bedankt.
  6. Tike:
    21 januari 2013
    Ik hoop inderdaad dat jullie de winterjassen nog hebben want het is hier winters wit en koud. Over een weekje zien we elkaar weer, ik kijk er naar uit!
  7. Bertie:
    22 januari 2013
    Lieve meiden.
    Ik had er stiekem al op gehoopt dat er nog een laatste verslag van jullie prachtige trektocht zou komen en ja... Heerlijk, om opnieuw te kunnen meegenieten.
    Ik denk dat de overgang naar het nederlandse leven erg groot zal zijn, niet alleen vanwege het grote temperatuursverschil. Succes hiermee en vooral een fijn weerzien met alle mensen die jullie lief zijn. Veel liefs van Bertie.
  8. Birgit:
    28 januari 2013
    WElKOM THUIS ,

Dat zal weer even wennen zijn!
    Ik vond het erg leuk om jullie reisverslagen te lezen en foto's
    te zien,het heeft mij een beetje de winter doorgeholpen :-!
    Geniet weer van een bruine boterham met kaas en van je eigen bed !!

Groeten en tot kijk Birgit.