更新

20 november 2012 - Huangshan, China

Lieve lui,

Een update vanuit huangshan city.
Toen we aankwamen in Beijing was het heerlijk weer. Na een week was het zonnetje veranderd in een sneeuwstorm. Het klinkt misschien heftiger dan het was, maar tot je enkels in het ijswater staan te wachten op een taxi op Hannah's verjaardag is toch niet het leukste dat er is. Voor de rest zijn we Hannah's 20e levensjaar goed ingefeest. Vanuit Beijing namen we de trein naar Xi'an, wat een avontuur apart was. Er waren geen tickets voor sleepers, geen hard en geen softsleepers. Dus, onwetend als we waren, kochten we tickets voor zitplaatsen. Dat doen we dus nooit meer. Deze dertien uur durende treinreis staat zeker in de top drie van slechtste nachten uit ons leven. Opgepropt tussen op Kippenpootjes kauwende Chinezen met een temperatuur die eerst niet onder de 30 kwam en later niet boven de 5 hebben we misschien een uur kunnen slapen. De eerste dag in Xi'an bestond dus eigenlijk alleen maar uit bijkomen. Het belangrijkste wat we in Xi'an hebben gedaan is de terracotta warriors bekeken wat wel de moeite waard was maar wat we veel indrukwekkender hadden verwacht. Ook zijn we naar een 14e eeuws stadje geweest, waar we zijn gekomen dankzij een paar hele behulpzame Chinezen. Toen vervolgde we onze weg naar Hangzhou, gelegen aan een prachtig meer. Het zonnetje scheen en daar hebben we volop van genoten op de fiets. Maar een van de hoogtepunten van onze reis lag nog op ons te wachten bij huangshan city, namelijk de berg huangshan. De afgelopen 2 dagen hebben we deze berg getrotseerd. Geloof ons, het was zwaar. 42 (dat is een hele marathon!) kilometer naar boven en beneden steile trappen is bepaald geen pretje. Maar de uitzichten op 1864 meter waren het zeker waard. En we hebben wilde apen gezien!!! Vandaag konden we ons nauwelijks voortbewegen door de spierpijn in onze benen, vandaar dat we een rustdagje hebben genomen (niet helemaal waar, dat was omdat Hannah heeft gekotst).

Morgen vervolgd onze weg naar Shanghai, waar we de bergen inruilen voor wolkenkrabbers.

Kusjes van jullie Chinezen

1. Rebecca:
    21 november 2012
    Zo leuk om weer wat van jullie te horen en te zien!!
    Wat een mooie foto's ook en weer een goed verhaal.
    Ben echt blij dat jullie je zo vermaken.
    Dat blijkt wel als ik naar de foto's kijk.
    XXXX en doe de groeten aan Cengiz!
  2. Tessel:
    21 november 2012
    aaaah echt superrrrrr leuk! Hele vette foto's en haha hannah sukkeltje! Geniet er nog van, we missen jullie hier! XXX
  3. Bertie:
    21 november 2012
    He meiden. Ik word op mijn wenken bediend, had namelijk weer zin in een verhaaltje en foto's van jullie en zie hier!!! Wat maken jullie veel mee en wat zien jullie een mooie dingen. Ik geniet mee. Tot de volgende keer. Geniet ervan!! Liefs, Bertie.
  4. Willie:
    21 november 2012
    Voor niets gaat de zon op. Voor deze zonsopgang dus niet. Echt een kado voor jullie inspanningen! En jullie komen onderweg wel wat tegen zeg, van een gevild stinkdier tot een leuke Bruno. Gaat hij ook mee naar jullie volgende hoogtepunten?
    Ik heb weer van het verhaal en de foto's genoten. Veel liefs,
  5. Herman en leida:
    22 november 2012
    Jemig, op de foto's lijkt het wel of jullie op de top van de wereld staan! Zo moeten jullie je in ieder geval wel gevoeld hebben!!! Prachtige foto's weer. Jullie doen het geweldig!! Blijf lekker genieten, ondanks soms zware inspanningen. Zie weer uit naar het vervolg. Liefs, Leida
  6. Maite:
    3 december 2012
    Wauw wauw wauw :) supervetttt gurrrrls! wat een supermooie ervaringen allemaal. Veel plezier noggg en wie weet slaan jullie nog een leuke chinoe aan de haak. Xxxxx