Privyet!

7 oktober 2012 - Moskou, Rusland

Hoi allemaal,

Ons eerste verhaal! We zijn nu al 2 dagen in Moskou. Het is op het eerste gezicht heel grauw, maar na een tijdje ontdek je steeds meer mooie gebouwen. Gisteren hebben we niet erg veel gezien, want het regende de hele dag behoorlijk. We zijn vandaag naar het Rode plein geweest waar erg mooie gebouwen stonden. Toen we daar aankwamen was het prachtig weer en dat maakte het plein extra indrukwekkend.

De Russen zelf kan je wel vergelijken met de stad. In eerste instantie dachten we dat ze allemaal heel nors en gesloten waren. Vooral de autoriteiten, daar kan echt geen lachje vanaf. Maar onderhand zijn we al heel veel aardige en behulpzame Russen tegengekomen. Engels kunnen ze bijna allemaal absoluut niet, wat communiceren moeilijk maakt. Als je engels begint te praten tegen iemand zie je zijn ogen groot worden van paniek. Zelf zijn we al aardig opweg om het Russisch alfabet te ontcijferen, maar ontcijferen wat het betekent is nog net een stap te ver...

Al met al bevalt Moskou ons goed, maar we hebben ook erg veel zin om dinsdag op de trein te stappen!

Poka poka! Rosa, Yayla en Hannah

1. Tilly van Wijk:
    7 oktober 2012
    Dag Rosa, Yayla en Hannah,
    Wat fijn dat we jullie kunnen volgen.Wat een avontuur.Zo'n verre reis. Naar een land waar je de taal niet van kent. Mooie foto's van prachtige gebouwen. Inderdaad. Jullie zien er regelmatig een beetje verregend uit. Maar wel met veel plezier.Veel plezier nog in Moskou en strakjes met het vervolg van jullie reis !!
  2. Willie:
    8 oktober 2012
    Wat een mooi verslag en wat leuk te lezen hoe jullie de stad verkennen. Dat doen jullie goed. Is Amsterdam in jullie beleving al een groot dorp?
    Ik ga hier niet vertellen hoe ik Rosa mis, dat doe ik wel via de mail. Om het me nog eens lekker in te smeren vroeg Guus gisteravond hoe laat ze thuis zou komen. Morgen lekker relaxen in de trein en genieten van de verre uitzichten. Liefs
  3. Manuella:
    10 oktober 2012
    Het roos, Hannah en yayla,

Echt leuk dat ik zo jullie verhalen kan lezen!! Klinkt echt super vet!!
    Ben ook wel jaloers op jullie!!

Heel veel plezier en succes met jullie reis en ik hoor graag van het volgende avontuur!

Xx